Teste pe roti

Cum sa te echipezi pentru iarna

Numai pe noi nu ne ia iarna prin surprindere, ca dacă ar fi sa întrebam autoritățile locale și centrale, sigur o sa ne pocnească o zăpadă fix atunci când plecam după tigari… eventual sa fie și un cod de vreme rea ca să putem da vina pe el pentru achiziții directe. Deci cum ramane cu Iarna pe uliță – așteptarea în automobil?

In ultimii ani am observat un raport ciudat între răcirea vremii și aglomerația din urbe. E ca atunci când ploua: toată lumea își ia mașina pe post de umbrela sau de fular, după caz. În diminețile reci e mai aglomerat ca oricand, iar parca îndemânarea celor aflați cu “covrigul” in brate scade drastic. O fi de la lipsa de cafea?

Ce rămâne de facut?

De ce s-ar schimba mare lucru? Ramai la aceeași bună practica a mersului alternativ pe doua roti, doar ca trebuie sa fii ceva mai atens și sa faci asta corect și în siguranță! Este important sa înțelegi la ce te-ai înhămat și sa te echipezi corespunzător de fiecare data. “Corespunzator” nu înseamnă că te vei infofoli cu toate puloverele pe care le găsești prin casa, ci te vei imbraca astfel încât sa îți asiguri confortul termic și sa te poți mișca. Nu ar fi haios sa arăți ca omulețul Michelin pe scuter sau motocicleta… chiar daca e iarna.

Cum ma echipez “de frig”?

In primul rand trebuie sa îți echipezi motocicleta sau scuterul pentru anotimpul rece. Lege spune ca și aici trebuie sa ai anvelope de iarna. Sincer, nu știu dacă fac mare lucru, însă măcar scapi de niște amenzi. Oricum la sub 15 grade Celsius aderenta pe doua roti scade drastic. Nu ar avea sens sa discutam la ce se întâmplă sub 5 grade, e lesne de inteles.

Înainte de a pleca la drum asigură-te ca ai anvelope bune pe utilaj – aderenta este oricum scăzută și n-ai vrea sa te trezești în cur, în mijlocul strazii, mirandu-te unde a plecat scuterul și de ce ai rămas fără “cal”.

Mai mult, îți poți monta pe scuter sau motocicleta accesorii care sa te ajute sa îl folosești pe temperaturi mai degrabă prietenoase cu paharul de vodka decât cu mersul pe doua roti.

Paturica și supra-mănușile pe care le poți monta pe ghidon.

Nu au o etate îndelungată pe piața moto de la noi. Se găsesc de la preturi derizorii pana la firme care și-au pus trademark pe ele, indiferent de modelul scuterului tau. De obicei se păstrează algoritmul “cât dai, atâta face!”.

Este important mai degrabă sa înveți sa le montezi corect, sa știi sa îți alegi ce Paturica îți trebuie și sa o folosești. La fel și cu supra-mănușile. Vei putea merge cu grija și la temperaturi demne de o capitala în care-i Putin președinte și te vei bucura de scurtarea timpului stat în trafic.

Mai mult, fii foarte atent în zilele reci! Niciun șofer nu se așteaptă sa te găsească pe drum!

Cum ma echipez eu?

Depinde ce iti place, depinde unde mergi, depinde…. Numa’ necazuri! Eu aleg echipamentele din Gore-Tex sau membrane similare. Respira, resping apa, țin de cald. Este atât de simplu sa îți ofere confortul de care ai nevoie. 

Poți începe cu inceputul: un prim strat de haine tehnice, termice, cum vrei tu sa le spui la izmene ca să nu para ca ești chiar batran. N-ar fi indicat sa fie chiar ca ale bunicului. Cele actuale te vor ajuta sa îți menții temperatura corpului constanta, sunt mai usoare, nu arata a budigai… Desi nici a balerin nu arati. Oricum nu vei umbla prin birou în colanti, deci aspectul asta contează mai putin.

Nu trebuie sa te îmbraci de parca te-ai duce în îndepărtata Siberie doar ca să ajungi pana la birou, poți sa îți alegi echipamente care sa arate uman și sa te bucuri de aceeași protecție și de confort.



Tine minte! Echipamentul trebuie sa te protejeze, sa respire, sa îți ofere confort termic și libertate de miscare!


Daca ai bifat toate acestea de mai sus, ai o șansă reala sa te bucuri de naveta ta prin oraș câte 11 luni pe an… ca la noi iarna începe sa fie într-o joi și se termina pana în weekend.

Abia acum vei înțelege de ce babutele din Italia nu se plâng de frig pe scuter niciodata… bine, ele au și probleme cu circulația periferica.

Mergeți cu grija!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *