Teste pe roti

Scuterul pe care poți să îl conduci cu o singură mână

Titlul pare pompos și din primă instanță nu aș recomanda un astfel de stil pe stradă… nu l-aș recomanda deși mi se întâmplă des să fac asta. Cum, ție nu? Mă gândeam zilele trecute cât de tare ar fi să ai un scuter atât de stabil încât să îl poți conduce cu o singură mână.

N-am stat foarte mult pe gânduri pentru că am avut la dispoziție o săptămână, cât Strecurătorul meu a fost la revizie, să merg cu o altă surată din Iwata: Yamaha Tricity 125. Desigur, nu e acel scuter cu trei roți care se conduce cu permis cat. B. Este un scuter ca toate celelalte scutere, însă cu ceva în plus. Ce să fie oare?

De ce scuter prin oraș?

Iar să stăm și să despicăm firul în 4? Parcă făcusem un video cu treaba asta. Stai să caut:

Cum e scuter dacă are trei roți?

M-am tot trezit cu întrebarea asta pe grupurile de Facebook, ba chiar au fost unii care m-au certat și m-au trimis în… în grupul meu de scuteriști tocilari. Pâi bă, adevărații au motoare mari, bă! Vii cu ghimizdrocul ăsta de scuter de 125cc acilea. Zbâști!

De asta ne lovim noi și încă vreo 2-3 state d-astea emergente. În Vest toată lumea merge cu scuterul pentru că au voie să conducă 125cc cu permisul de mașină. Noi mai așteptăm puțin până să apucăm așa un răsfăț. Eu cred că nu-l mai apucăm deloc, dar asta e altă mireasă.

Din punctul meu de vedere este un scuter. Se conduce cu cat. A sau derivatele, se controlează ca un scuter, se comportă ca un scuter – E UN SCUTER

De ce aș da mai mulți bani pe un Tricity?

Mi-am tot pus și eu întrebarea asta…. și am încercat mai multe răspunsuri. Dacă ești un motociclist (de ăla adevărat) și ai ceva experiență… nu vei avea nevoie de avantajele lui Tricity. La același preț îți poți achiziționa scutere de cilindree mai mare, insă dacă ești un începător sau un șofer care va putea conduce 125cc cu permisul de mașină lucrurile de schimbă.

Într-un fel sau altul, aici ar trebui să spun avantajele. E mult mai stabil. Toata tehnologia pe care o poartă în partea din față îl determină să fie atât de stabil încă dacă mai ai 5-10 secunde de stat la semafor nu merită efortul de a pune piciorul jos. Stă aproape singur și totuși se înclină extrem de ușor. Asta pentru că cele două roți fată se miscă independent.

Dacă ești ceva mai tupeist vei auzi cricul central cu atinge asfaltul pe viraje. Vei coborî și te vei uita lung pe burta lui să nu-l fi zgâriat. Este extrem de manevrabil și în ciuda faptului că poartă două roți pe față, ai loc cu el pe unde ai loc și cu un scuter obișnuit. Ghidonul este la fel de lat.

Acesta este cel mai mare avantaj al lui Yamaha Tricity 125cc.



Cum functionează partea față?

E o întreagă inginerie. Au folosit-o cei de la Yamah si la Tricity, și la Niken, și la Tricity-ul de 300. Un sistem de ghidaje, cu o parte centrală fixă, cu tot felul de ghidușii… stai să îți arăt:

Dar e un 125cc! Trage?

Trage și nu prea. Tot angrenajul față este greu și asta se simte. După 90km/h se mișcă foarte, foarte greu, insă până la 80km/h e sprinten. Pentru un motociclist e puturos, pentru un scuterist e decent, pentru un navetist urban este varianta care își acoperă nevoile.

E destul de puternic încât să pleci primul de la semafor, însă nu la fel de puternic precum un alt 125cc de la Yamaha cu BlueCore.

Cum ce e BlueCore? E o invenție a japonezilor prin care motorașele astea reușesc să împingă scuterul pe o plajă de turații incredibil de mare. Până acum, dintre toate 125-urile de pe scutere, BlueCore mi s-a părut cel mai competent. Nu o să stau să explic toată tehnologia, pentru că este deja explicată de inginerii japonezi. Ideea este că trage nesperat pentru cilindreea asta.

Aici găsestin informatii despre BlueCore.

Important este consumul în astfel de cazuri. Spun atât: merg cam 50 km zilnic și intr-o săptămână am alimentat de 35 RON. Cred că mergi la preț de autobuz.

Alte avantaje?

Sunt și ele. Gândește-te că frânează mai bine – o pată de contact mai mare. Gândește-te la faptul că poți să mergi fără griji pe piatră cubică, poți trece fluierând linia de tramvai.

Ce să mai… poți să îl conduci cu o mână. Da, chiar poți pentru că are un sistem de frânare unificat. Tragi frâna spate și e acționată și fața.

E mama stabilității.

Dezavantaje n-are?

Bineînțeles că îi putem găsi și puncte slabe. Nu comentez design-ul pentru că nu mă pricep la astfel delucruri, insă farul LED e puțin vizibil ziua. De multe ori e mai safe să mergi cu fază lungă deși nu e legal. Și asta ar fi cea mai mică problemă.

Cu toate că sistemul Leaning Multi Wheel te face să conduci scuterul cu o singură mână trebuie să îți imaginezi că vei avea de schimbat 3 anvelope, de servisat 4 furci, de pus încă o pereche de plăcuțe de frână și tot așa.

Unde mai pui că e mai scump decât celelalte scutere de 125cc. Cred că e același raport și dacă încerci să îl cumperi la kilogram.

Concluzia?

Yamaha Tricity 125cc chiar este scuterul care se conduce cu o singură mână. Nu este un scuter destinat motocicliștilor inverșunați, ci celor care își caută o soluție rapidă pentru a scăpa de traficul urban foarte aglomerat.

Este un statement (așa îi zice în română, nu?) al celor de la Yamaha care au venit cu tehnologii inovative și au arătat de ce sunt inginerii lor capabili.

Îți vei cumpăra acest scuter doar dacă îți place cu adevărat, dacă vei crede în avantajele lui și dacă îl vei folosi exact pentru ceea ce el a fost creat: junga urbană.



Până când ne reîntâlnim nu uita să încerci să te echipezi corespunzător, să mergi cu cap, să zâmbești și să iubești.

Și să mă găsești pe YouTube pe canalul

Leave a Reply

Your email address will not be published.